Tarnowskie Góry to miasto zlokalizowane na północnym krańcu Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Jak wynika z danych przekazanych przez Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową to jedno z 17 miast w Polsce i 2 powiatowych w województwie śląskim, które zalicza się do klasy A pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Oznacza to, że z upływem czasu najprawdopodobniej będzie pojawiać się tu coraz więcej firm. Jak reklamować swoje przedsiębiorstwo w Tarnowskich Górach i wyróżnić się na tle konkurencji?
3 sposoby na reklamowanie online firmy, sklepu w Tarnowskich Górach
1. Własna strona internetowa firmy, sklepu
Pierwszym krokiem do skutecznego promowania swojego biznesu z Tarnowskich Gór w sieci jest założenie strony internetowej. Dzięki niej możliwe jest nie tylko pozyskanie klientów i zwiększenie udziału w rynku, ale także zbudowanie wiarygodności wśród klientów i kontrahentów. Zlecając jej wykonanie lub tworząc stronę samodzielnie, warto pamiętać, aby była ona: użyteczna (przekazywała niezbędne dla odbiorcy informacje), przejrzysta, responsywna, czyli dostosowana do komputerów oraz urządzeń mobilnych, bezpieczna, szybka, atrakcyjna wizualnie. Warto też pochylić się nad nazwą domeny, by była dopasowana do nazwy firmy, ale i prosta do zapamiętania.
2. Płatna reklama Google dla firmy
Dobrym pomysłem na promocję firmy w internecie jest płatna reklama Google. Google Ads to system reklamowy, który pozwala na wyświetlanie płatnej promocji w sieci Google. Istnieje możliwość stworzenia 4 podstawowych typów kampanii (graficzne, tekstowe, wideo i kampanie sprzedażowe), a każda z nich pozwala na osiągnięcie odmiennych celów biznesowych. Ich wykorzystanie może przynieść wiele korzyści dla biznesu. Należy jednak pamiętać, że samodzielnie działanie w tym aspekcie może nie być korzystne dla osób, które nie posiadają wiedzy na ten temat — lepiej zlecić to profesjonalistom.
3. Pozycjonowanie strony firmy z Tarnowskich Gór
Podobnie jak w przypadku Google Ads, także pozycjonowanie lepiej zlecić jest specjalistom z tego zakresu. Są to działania, które pozwalają na osiągnięcie wysokich pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, dzięki optymalizacji strony internetowej on-site (wewnętrzne), jak i działaniom off-site, czyli poza nią. Możliwe jest pozycjonowanie lokalne, krajowe oraz międzynarodowe, a jego rodzaj dopasowywany jest do skali prowadzonego biznesu.
Czego szukają internauci w Tarnowskich Górach?
Omawiając kwestię reklamy firmy z Tarnowskich Gór w sieci, warto sprawdzić, czego najczęściej poszukują internauci na lokalnym rynku. Jak wynika z naszych badań, często wyszukiwane są takie frazy jak:
- basen,
- taxi,
- restauracja,
- apteka,
- fryzjer,
- naleśnikarnia,
- kebab,
- kantor,
- pizza,
- weterynarz,
- notariusz,
- dentysta,
- fotograf.
W związku z tym, prowadząc biznes w tym zakresie, jak i w pokrewnych branżach, warto skorzystać z możliwości, jakie daje sieć w zakresie reklamowania swojego biznesu.
Reklama offline biznesów w Tarnowskich Górach
Promowanie biznesu w sieci jest już swego rodzaju standardem. Wiele osób uważa, że wyparło tradycyjne formy reklamy. Okazuje się jednak, że działania offline mogą doskonale uzupełnić te prowadzone online. Dzięki nim można nie tylko wzmacnia się rozpoznawalność firmy, ale także dociera się do klientów, którzy nie korzystają internetu — np. osób starszych. Chcąc reklamować offline firmę, sklep z Tarnowskich Gór można pokusić się o gadżety reklamowe, które wręczane będą mieszkańcom na wszelkiego rodzaju wydarzeniach oraz eventach. Dużą popularnością cieszą się te użyteczne, np. torby, długopisy, ale także balony czy spersonalizowane słodycze. Dobrym pomysłem są także: billboardy, city lights, banery i flagi reklamowe umieszczane w często odwiedzanych przez mieszkańców częściach miasta. Tego typu działania wraz z reklamą w sieci mogą przyczynić się do sukcesu.