Obecność w Internecie jest w dzisiejszych czasach kluczowym czynnikiem, który wpływa na sukces firmy. Jednym z zabiegów, jaki pomaga zwiększyć widoczność strony www w wyszukiwarce jest pozycjonowanie. W tym artykule dowiesz się, jakie są rodzaje pozycjonowania stron.
Rodzaje pozycjonowania stron
Pozycjonowanie stron dzieli się na wiele typów. Nie ma jednej sprawdzonej recepty na to, jaki rodzaj pozycjonowania wybrać, żeby zwiększyć widoczność strony firmowej w Internecie, a co za tym idzie — zwiększyć sprzedaż. Dobór typu pozycjonowania zależy m.in. od takich czynników jak: obszar działania firmy, rodzaj oferty oraz różnorodność sprzedawanych produktów.
Skuteczne pozycjonowanie stron to zadanie, które dobrze jest powierzyć profesjonalnym agencjom SEO. W zależności od potrzeb i wymagań danej firmy, specjaliści od pozycjonowania wybiorą odpowiednie rozwiązania, aby zwiększyć widoczność strony lub sklepu internetowego w wyszukiwarce. W poniższej liście prezentujemy rodzaje pozycjonowania, które pomogą poprawić widoczność firmy w Internecie, z ich krótką charakterystyką.
Pozycjonowanie szerokie
Ten rodzaj pozycjonowania w dużej mierze opiera się na kreowaniu fraz kluczowych złożonych z co najmniej kilku wyrazów, czyli tzw. long tail. Wybór takiej strategii polega na tym, że potencjalny klient firmy będzie wpisywał w wyszukiwarkę długie i precyzyjne frazy. Przykładowo ktoś, kto będzie chciał kupić buty do biegania o rozmiarze 45, o wiele łatwiej znajdzie ofertę obuwia, jeśli wpisze w wyszukiwarce long tail, czyli w tym przypadku „buty do biegania rozmiar 45”, zamiast krótkiego i nieprecyzyjnego słowa „buty”.
Pozycjonowanie szerokie przeznaczone jest więc np. dla sklepów internetowych, które posiadają szeroką i zróżnicowaną ofertę. Warto wiedzieć, że długie frazy odpowiadają za blisko 70% wyszukiwanych haseł w wyszukiwarce Google.
Pozycjonowanie lokalne
Ten typ pozycjonowania przeznaczony jest dla osób, które chcą dotrzeć ze swoją ofertą do lokalnych klientów. Jeśli ktoś prowadzi biznes o lokalnym zasięgu, np. zakład fryzjerski lub studio tatuażu, to powinien zdecydować się na ten rodzaj pozycjonowania, żeby nie zmarnować pieniędzy z budżetu na dotarcie do klientów spoza danego regionu.
Pozycjonowanie lokalne polega na tym, że dana strona wyświetla się tym osobom, które znajdują się tylko w obszarze działania firmy lub szukają usługi w konkretnym mieście.
Pozycjonowanie pod kątem urządzeń mobilnych
Obecnie urządzenia mobilne odpowiadają za większość ruchu w internecie, dlatego warto dostosować pod nie stronę internetową. Jednym z elementów tego typu pozycjonowania jest optymalizacja strony pod kątem jej ładowania się na smartfonach. Jeśli strona otwiera się zbyt długo, to Google automatycznie obniża jej pozycję w rankingu wyszukiwania.
Jak pozycjonować stronę firmy z Tarnowskich Gór?
Istnieje kilka sposobów pozycjonowania firmy z Tarnowskich Gór. Jeżeli dana firma chce dotrzeć tylko do ludzi z tego miasta lub regionu, to prawdopodobnie wystarczy pozycjonowanie lokalne.
Istnieją jednak branże, które pomimo posiadania siedziby w Tarnowskich Górach, chcą dotrzeć do klientów z całej Polski. W takiej sytuacji należy pomyśleć o pozycjonowaniu ogólnopolskim. Ten rodzaj pozycjonowania sprawi, że strona firmy będzie częściej odwiedzana przez osoby z całego kraju, a nie tylko z Tarnowskich Gór. Wybór tej opcji wiąże się niestety z większymi wydatkami z budżetu reklamowego niż w przypadku pozycjonowania lokalnego. Jednak jeżeli firma ma zasięg ogólnopolski, to zastosowanie pozycjonowania ogólnopolskiego może okazać się niezbędne dla skutecznej sprzedaży.