Nie trzeba przeglądać branżowych magazynów, ani regularnie jeździć na marketingowe konferencje, by dowiedzieć się, że pozycjonowanie to bardzo obszerny temat. Dodatkowo, branża ta ciągle się zmienia - nowe trendy, metody, wymagania Google i narzędzia. Wszystko dzieje się bardzo dynamicznie. Jest kilka zasad pozycjonowania, które niewiele zmieniły się w ciągu ostatnich lat. Jaki jest więc zestaw przykazań dobrego speca od SEO?

Słowa kluczowe najważniejsze

Tutaj zaczyna się każda podróż z pozycjonowaniem. Wyszukanie, określenie i znalezienie odpowiednich słów kluczowych dla naszego biznesu jest rzeczą absolutnie fundamentalną, jeśli myślimy o zdobywaniu ruchu organicznego. Początkowo to zadanie może wydawać się proste - jeśli prowadzimy agencję, która zajmuje się pozycjonowaniem to naszymi słowami kluczowymi będą frazy: pozycjonowanie, skuteczne pozycjonowanie, pozycjonowanie Poznań, pozycjonowanie stron itd.

Jednak już na tym etapie można napotkać poważny problem - każda agencja w kraju będzie chciała występować wysoko w wynikach wyszukiwań na podane frazy. Większa konkurencja to także większe koszty, które będziemy zmuszeni ponieść, a rezultat nie jest przecież gwarantowany.

Przygotowując listę fraz i słów kluczowych należy uwzględnić również te z tzw. długiego ogona wyszukiwań oraz pojęcia, które niekoniecznie przychodzą pierwsze na myśl o agencji pozycjonowania. Przykładowo mogą to być takie frazy jak:

  • ile kosztuje pozycjonowanie strony w Poznaniu?

  • skuteczne pozycjonowanie strony samodzielnie,

  • optymalizacja treści SEO,

  • jak być wysoko w wyszukiwarce Google?

  • treści na bloga pod SEO.

Linki z wartością - jak je pozyskiwać

Pozyskiwanie ruchu organicznego z linków było zmorą wielu agencji pozycjonerskich w ostatnich latach. Rynek bardzo niszczyły firmy, które oferowały nie czyste reguły gry polegające na sprzedaży tysięcy linków do witryn słabej jakości. W krótkiej perspektywie czasu takie działania przynosiły korzyści, z czego cieszyli się klienci, ale w długiej oznaczały prawdziwą katastrofę dla danej strony.

Obecnie wymagania Google, ale również najnowsze trendy zachęcają raczej do pozyskiwania linków z domen o uznanym statusie. Przykładowo, jeśli chcemy znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwań na frazę ‘pozycjonowanie Poznań’ to link do naszej witryny powinien znaleźć się na stronie branżowego magazynu lub innej agencji zajmującej się pozycjonowaniem stron. Taka sieć powiązań tworzy wiarygodny obraz naszego biznesu.

 

Żelazne zasady pozycjonowania - co musi wiedzieć każdy specjalista SEO?

Spójrz na SEO od innej strony - technicznej strony

Samo zapełnienie witryny wartościowymi treściami, pełnymi słów i fraz kluczowych może nie wystarczyć. Jednym z najważniejszych zadań, a jednocześnie podstawową zasadą każdego pozycjonera, powinno być poprawienie strony internetowej pod kątem technicznym. Braki w tej kwestii mogą spowodować, że wszystkie starania pozycjonerskie spełzną na niczym.

Mowa tutaj przede wszystkim o uzupełnieniu meta tagu, ale również poprawieniu osiągów witryny w zakresie szybkości ładowania, ilości występujących błędów, a także responsywności. Jeśli strona będzie się za długo wczytywały lub jej wygląd nie będzie dostosowany do urządzeń mobilnych, to nikt nawet nie będzie chciał zajrzeć do serwowanych tam treści.

Zdobywaj nową wiedzę o pozycjonowaniu!

Do wymienionych wyżej zasad dołożyłbym jeszcze jedną - chęć ciągłej nauki. Pozycjonowanie to branża, która ulega bardzo szybkim zmianom, a żeby za nimi nadążyć trzeba stale zdobywać nową wiedzę.