Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych w oparciu o najnowsze trendy

Dziedzina marketingu internetowego, jaką niemal od początków sieci jest pozycjonowanie, pozostaje bardzo zmienna. Z roku na rok, a niekiedy nawet z miesiąca na miesiąc dochodzi do kolejnych zmian w algorytmach wyszukiwarki, na podstawie których ta tworzy ranking witryn w istotnych dla nas zapytaniach. Taka sytuacja wymusza na właścicielach stron jeszcze większą czujność a agencje interaktywne nieustannie mają pełne ręce roboty. W poniższym artykule z pomocą fachowców przybliżymy Ci dwa najistotniejsze trendy mogące wpływać na pozycję w nadchodzącym roku!

Poznaj Core Web Vitals i zacznij dbać o doświadczenia użytkownika

W tym roku do czynników wpływających na ranking witryny dołączyły tak zwane Core Web Vitals, których celem jest ocena komfortu użytkownika korzystającego z danej strony. W tym celu badane są trzy wielkości: czas ładowania strony, szybkość jej reakcji na działania internauty oraz stabilność wizualna. Oczywiście na doświadczenie użytkownika, z angielska user experience lub po prostu UX, składa się znacznie więcej faktorów.

Musimy zatem pamiętać o profesjonalnym web designie, uwzględniającym potrzeby i intencje użytkowników posługujących się różnym sprzętem. Nie bez znaczenia są także kwestie bezpieczeństwa połączenia oraz brak przeszkód w postaci nachalnych pop-upów lub reklam. Naszego internautę i poszukiwaną przez niego informację nie powinno również dzielić zbyt wiele kroków, w przeciwnym wypadku wybierze on inny adres WWW.

Jeżeli jednak nie wiesz, jak zagospodarować uwagę potencjalnego klienta w cyfrowym świecie, na pewno skorzystasz na współpracy z agencją marketingu online, taką jak choćby afterweb.pl. To zgromadzeni w jej zespole fachowcy pomogą Ci szybko i sprawnie przebudować serwis tak, żeby spełniał oczekiwania odbiorców, a co za tym idzie zmienił się w prawdziwą maszynę do sprzedaży w internecie. Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych i stron firmowych to zadanie dla profesjonalistów z doświadczeniem!

Pozycjonowanie a indeksowanie mobilne

Już jakiś czas temu Google przeszło całkowicie na indeksowanie mobilne stron internetowych. W praktyce oznacza to, iż w nadchodzących latach liczyć się będzie przede wszystkim to, w jakim stopniu nasza witryna dostosowana jest do wymogów stawianych przed projektami przeznaczonymi dla urządzeń przenośnych. Odtąd nikt nie będzie już oceniał tego, jak dobrze wygląda szablon prezentujący się w wersji desktopowej, dlatego też warto zainwestować w responsywny web design, który zagwarantuje pełną funkcjonalność bez względu na rozdzielczość ekranu, na której działamy. Naturalnie również i w tym przypadku warto współpracować z najlepszymi deweloperami zgromadzonymi w sprawdzonych agencjach marketingu sieciowego.