Marketing internetowy nieruchomości

Zastanawiacie się jak skutecznie sprzedać swoją nieruchomość? Skutecznie, czyli szybko i za cenę, która Was satysfakcjonuje. Z pewnością nie jest to proste zadanie. Kluczem do sukcesu jest odpowiednio przygotowana i wypromowana oferta sprzedaży nieruchomości. Dlatego w dzisiejszym artykule skupimy się na zagadnieniu marketingu internetowego nieruchomości, który stanowi bardzo skuteczne narzędzie wspomagające sprzedaż.

Jak przygotować ofertę sprzedaży nieruchomości?

Pierwszym etapem Waszych działań powinien być tzw. marketing „na ofercie”. Odpowiednie przygotowanie oferty to tak naprawdę połowa sukcesu. Za tym pojęciem kryje się jednak wiele detali. Wśród nich należy wymienić:

  • opis nieruchomości,
  • sesję fotograficzną,
  • home staging,
  • rzut nieruchomości, plany, rysunki,
  • prezentacje 3D, wizualizacje wnętrz, video.

Opis nieruchomości już dawno przestał być jedynie długą listą suchych danych technicznych. Obecnie tworząc opis swojego domu lub mieszkania na sprzedaż należy wpleść w niego elementy storytellingu. Musicie opowiedzieć historię, która z jednej strony przedstawi wszystkie szczegóły dotyczące nieruchomości, a z drugiej będzie przemawiać do potencjalnych nabywców językiem korzyści. Przygotowany opis musi być spójny z obowiązującymi obecnie wzorcami czytania. Potencjalny nabywca, czytając go pobieżnie, powinien bez trudu wyłapać najważniejsze informacje.

Sesja fotograficzna obejmuje zarówno zdjęcia poszczególnych pomieszczeń, jak i całej nieruchomości z zewnątrz. Z pewnością zdjęcia stanowią jedno z najbardziej skutecznych narzędzi marketingowych. Musicie pamiętać o tym, że zdjęcia mogą zarówno podbić wartość oferty, jak i zniechęcić potencjalnych nabywców.

Zdjęcia są końcowym etapem tzw. home staging, czyli przygotowania nieruchomości do sprzedaży. Przygotowując kolejne pomieszczenia w domu, powinniście zainwestować w dekoracje, które podkreślą ich charakter. Ideą home staging jest aranżacja wnętrz zgodnie z ich pierwotnym przeznaczeniem. Wnętrza wykończone w sposób estetyczny i praktyczny to dla potencjalnego nabywcy jasna informacja, że po zakupie nie będzie musiał inwestować środków na wykończenie nieruchomości.

Rzut nieruchomości, plany, rysunki czy lokalizacja to detale, których nie może zabraknąć w Waszej ofercie. Potencjalni nabywcy nie lubią dopytywać o oczywiste dla nich szczegóły. Wartością dodaną może być wizualizacja 3D, wirtualny spacer czy video dołączone do oferty. Te elementy odpowiadają za tzw. „efekt wow” i mogą przechylić szalę na korzyść danej oferty.

Jak wypromować ofertę sprzedaży nieruchomości? Agencja nieruchomości - Katowice

Skoro przygotowaliście już perfekcyjną ofertę sprzedaży, to czas najwyższy dotrzeć z nią do grupy docelowej. W ramach marketingu internetowego możecie promować swoją nieruchomość, umieszczając ją w serwisach ogłoszeniowych. Lista dostępnych serwisów jest spora, dlatego warto wspomóc się danymi odnośnie ruchu generowanego przez każdy z portali. Na tej podstawie sprawdzicie, gdzie Wasza oferta może mieć najwyższą oglądalność. Warto skorzystać także z opcji promowania oferty na Facebooku. Ustawiając odpowiednie parametry, możecie dotrzeć do grupy docelowej bezpośrednio zainteresowanej zakupem określonej nieruchomości.

Wszystko to w teorii wygląda bardzo prosto. W praktyce wymaga jednak wiedzy oraz doświadczenia. Dlatego działania z zakresu marketingu internetowego nieruchomości powinniście powierzyć specjalistom, których znajdziecie na stronie biura Remax Gold zajmującego się pośrednictwem w obrocie nieruchomościami. Specjaliści z Remax Gold pomogą Wam w przygotowaniu i przeprowadzeniu działań z zakresu marketingu internetowego dla Waszej nieruchomości.

fot. materiały prasowe