Marketing partyzancki rozwiń biznes w tempie geometrycznym

3 min czytania

Czy zastanawiałeś się kiedyś, w jaki sposób prześcignąć większych od siebie konkurentów biznesowych? Skąd brać pieniądze na marketing, nie dysponując wielkim budżetem? W jaki sposób skutecznie prowadzić działania marketingowe? I w końcu, jak czerpać duże zyski z małego przedsiębiorstwa? Na wszystkie te pytania odpowiedzi udziela tzw. marketing partyzancki.

Czym jest marketing partyzancki i jakie daje możliwości?

Tradycyjne formy marketingu, takie jak prasa, telewizja czy radio, potrafią być niezwykle drogie i jednocześnie, przy niewłaściwym ich zastosowaniu, mało skuteczne. Co więcej, tradycyjny model rozwoju firmy zakłada stopniowy, liniowy przyrost przychodów. Marketing partyzancki polega na zastosowaniu niekonwencjonalnych i przy tym tanich metod promowania biznesu, które prowadzą do geometrycznego przyrostu zysków za każdym razem, kiedy tylko jest to możliwe. Liczy się kreatywność, innowacyjność i odróżnienie się od konkurencji. Daje to szansę na wygranie z większymi od nas przedsiębiorstwami oferującymi te same produkty lub usługi, nie rywalizując ceną.

W jaki sposób właściciel małej lokalnej piekarni może wygrać z dwiema dużymi sąsiadującymi sieciówkami w tłusty czwartek? Rywale naszego przedsiębiorcy zastosowali tradycyjne i oklepane metody na zwabienie klientów, takie jak przy zakupie pięciu pączków szósty gratis i trzy pączki w cenie dwóch. Ponadto, dwie duże sieciówki sprzedają pączki, które można znaleźć wszędzie. Właściciel małej piekarni wpadł na zupełnie inny pomysł. Po pierwsze, oferuje pączki z budyniem, które w niektórych rejonach są zaskakująco trudno dostępne i których nie mają w swojej ofercie jego konkurenci. Po drugie, proponuje promocję kup pięć pączków, a o szóstego zagrasz ze sprzedawcą w kamień-papier-nożyce. Znakomity i unikalny produkt w połączeniu z niekonwencjonalnym sposobem zaangażowania oraz wywołania emocji u kupującego sprawił, że mała, niepozorna piekarnia zanotowała w tłusty czwartek znakomity wynik finansowy. Jednocześnie, zyskała sobie stałych klientów na przyszłość. W rozwoju biznesu w Sieci będą również w stanie pomóc tu https://jazzseo.pl/

Najważniejsze cechy marketingowego partyzanta

Zastosowanie się do zasad marketingu partyzanckiego pozwala w zaskakująco łatwy sposób zwyciężyć z silniejszymi konkurentami, nie rywalizując ceną. Jednak trzeba pamiętać o tym, że marketingowy partyzant musi posiadać kilka niezbędnych cech, które pozwolą mu w sposób konsekwentny osiągać założone cele. Oto najważniejsze z nich.

  1. Unikatowość każdy przedsiębiorca powinien dążyć do tego, by w jakiś sposób odróżnić się od konkurencji. Samo odróżnienie się jeszcze nie jest pełnią sukcesu. Swoją przewagę konkurencyjną trzeba w sposób jasny i klarowny komunikować klientom.
  2. **Wytrwałość ** nawet najlepsza strategia marketingowa nie ma szans powodzenia, jeśli nie będzie realizowana konsekwentnie. Co ciekawe, największa ilość marketingowych niepowodzeń spowodowana jest zbyt szybką rezygnacją z założonego planu.
  3. Badanie wszystkie metody marketingowe stosowane przez marketingowych partyzantów powinny być odpowiednio monitorowane, aby możliwe było zweryfikowanie ich skuteczności. Dzięki temu możemy zrezygnować z narzędzi mniej skutecznych na rzecz tych, które przynoszą największe korzyści.
  4. Innowacyjność potężną bronią marketingowego partyzanta jest innowacyjność w prowadzonym biznesie. Technologia jest sprzymierzeńcem, który potrafi automatyzować działania, które są możliwe do zautomatyzowania i które nie rzutują na jakość świadczonych usług. Pracuj nad biznesem, a nie w.
  5. Dogodność działalność prowadzona przez marketingowego partyzanta jest dogodna dla klientów. Zaliczają się do tego takie elementy jak różnorodne formy płatności czy wiele możliwych dróg kontaktu.
  6. Zaufanie marketingowy partyzant zdaje sobie sprawę z tego, że prawdziwą wartość dla firmy stanowią jej stali klienci. Praca nie kończy się w momencie pozyskania nowego klienta, tylko dopiero wówczas zaczyna. Wystarczy w tym miejscu powiedzieć, że zawarcie transakcji ze stałym klientem jest sześć razy tańsze niż pozyskanie nowego kontrahenta.

O czym w kolejnej części?

Choć widać jak silną bronią w ręku przedsiębiorcy jest marketing partyzancki, to póki co jedynie delikatnie poruszyliśmy ten temat. W kolejnej części, która ukaże się już w kolejnym numerze, przedstawimy konkretne narzędzia marketingu partyzanckiego oraz kreatywne metody ich wykorzystania. Pozwolą one małej firmie na szybkie rozwinięcie skrzydeł i zbudowanie konkurencyjnej przewagi. Wyjaśnimy, w jaki sposób bez wyniszczającej wojny cenowej wygrać z rywalami oferującymi te same produkty i usługi.

Autor: Artykuł zewnętrzny