Pozycjonowanie stron www jest dziś powszechnym sposobem na uzyskanie jak najwyższych pozycji w wyszukiwarce internetowej Google. Uzyskiwanie najwyższych pozycji w wyszukiwarce nie jest jednak „sztuką dla sztuki”. Wysoka pozycja jest równoznaczna ze zwiększeniem sprzedaży proponowanych usług i firm. Wielu właścicieli firm przekonało się o tym. Jednak, nawet jeżeli pozycjonowanie strony www jest już wdrożone, wiele osób, zarówno specjalistów ds. pozycjonowania, jak i klientów, zastanawia się, jak zwiększyć skuteczność pozycjonowania strony.

Skuteczność pozycjonowania – co na nią wpływa?

Skuteczność pozycjonowania zależy od wielu czynników. Wyszukiwarka internetowa Google wykorzystuje wiele skomplikowanych algorytmów, których zadaniem jest ocenianie poszczególnych stron internetowych. Na tej podstawie strony uzyskują konkretna pozycję w rankingu wyszukiwania. Niektóre z czynników są bardzo dobrze znane i tworzą podstawę pozycjonowania – właśnie je przedstawimy poniżej. Inne są bardziej „tajemnicze” i trzeba do nich dochodzić często poprzez wykorzystywanie metody prób i błędów. Należy także pamiętać, że specjalista ds. pozycjonowania bierze pod uwagę wiele czynników, np. branżę działania, możliwości finansowe klienta.

Podstawowe czynniki zwiększające skuteczność pozycjonowania

Po pierwsze, budowa strony internetowej – pozycjonowanie stron www opiera się na odpowiedniej budowie strony. Strona powinna być zadbana: od kodu, poprzez wygląd graficzny. Często, kiedy specjalista ds. SEM/SEO chce rozpocząć prace związane z pozycjonowaniem strony, musi wprowadzić zmiany dotyczące jej wyglądu. Optymalnym rozwiązaniem jest szukanie firm zajmujących się pozycjonowaniem, które mogą stworzyć stronę internetową od zera.

Po drugie, mobilność strony internetowej – nazwana również repponsywnością. Strona www powinna być dobrze widoczna na wszystkich urządzeniach mobilnych.

jak poprawić skuteczność pozycjonowania stron www

Po trzecie, dobry content na stronie – to jeden z najważniejszych czynników, który pozwala na osiągnięcie TOP1O, a nawet TOP3 na liście wyników wyszukiwania (oczywiście przy zachowaniu również innych wytycznych). Content na stronie powinien być ciekawy, rzetelny. Powinien zachęcać odbiorcę i przekazywać mu wszystkie te informacje, po których uzyskanie postanowił wejść na stronę.

Po czwarte, szybkość ładowania się strony – każdy użytkownik Internetu chce, aby jego łącze było jak najszybsze, aby informacje mógł sprawdzić jak najszybciej. Dlatego, strona internetowa, która ma być przyjemna w odbiorze dla użytkownika, powinna ładować się w szybkim tempie. Wyszukiwarka Google lubi strony działające sprawnie, dlatego podnosi je w swoim rankingu na wyższe pozycje.

Po piąte, wiek domeny – domeny, które zostały założone dawno i nie mają „złej historii”, są bardzo cenione przez wyszukiwarkę Google. A co oznacza „zła historia”? wszelkie kary nałożone na stronę w przeszłości, mogą mieć wpływ na osiągane przez nie pozycje. Warto więc dbać o to, aby strona była pozycjonowania zgodnie z zasadami Google.

Po szóste, ilość linków – a coraz częściej nie ich ilość, ale ich jakość. Linki są bardzo pomocne, bo to dzięki nim, w bardzo dużej części, użytkownicy kierowani są na nasza stronę internetową. Jeżeli linki zamieszczane są na stronach cieszących się zaufaniem użytkowników i wyszukiwarki, chętniej będą klikane, przez co więcej osób będzie pojawiało się na stronie docelowej. Linki mogą występować w formie reklamy, ale też jako klasycznego adresu www, po którego kliknięciu nastąpi przekierowanie do tejże strony. Pozycjonowanie stron www w dużej mierze opiera się na linkach.

Dużo – prawda? A to jeszcze nie wszystkie czynniki, które mogą wzmocnić skuteczność pozycjonowania strony www. Specjaliści Google przygotowali listę ponad 200 kryteriów, które mogą być brane pod uwagę przez wyszukiwarkę przy ocenianiu strony www. Specjaliści ds. pozycjonowania stron mają zatem pełne ręce roboty!