Personalizowanie systemów rekrutacyjnych – czy to możliwe?

O zaletach systemów ATS można mówić godzinami; nic więc dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na wdrożenie ich w swojej firmie. Niewątpliwie jednak wiele osób, które jeszcze nie miały możliwości ich przetestowania, zastanawia się: o ile da się je spersonalizować? Czy system do rekrutacji online odda ducha mojej firmy? Odpowiadamy!

Personalizacja programu do rekrutacji ATS

Systemy ATS w każdym przypadku mają na celu maksymalnie zautomatyzować proces rekrutacji, tym samym znacznie odciążając zaangażowany w niego zespół. Umożliwiają więc między innymi publikację ogłoszeń jednocześnie na kilku platformach, wygodną wysyłkę wiadomości do kandydatów czy generowanie raportów dotyczących efektywności całego procesu za pomocą paru kliknięć. To funkcje, które dostępne są w znacznej większości tego typu platform. Co jednak wyróżnia niektóre z nich na rynku, to właśnie możliwość personalizowania konkretnych kroków pod określone potrzeby danej marki. Jednym z systemów do zarządzania rekrutacjami, który ją daje, to popularny na polskim rynku ElevatoSoftware. A które dokładnie opcje można dopasować do potrzeb danej firmy?

System do rekrutacji pracowników: spersonalizowane ankiety i formularze rekrutacyjne

Pierwszą z przestrzeni do personalizacji w systemach ATS są ankiety oraz formularze rekrutacyjne. Umożliwiają one nie tylko wprowadzenie własnych pytań, czy zagadnień, ale także indywidualne dostosowanie oprawy graficznej.

System do rekrutacji online: dostosowanie graficzne ofert pracy

Employer branding działający już od pierwszej sekundy, w której kandydat styka się z firmą podczas poszukiwania pracy? Z możliwością personalizacji oprawy graficznej ogłoszeń jak najbardziej jest to możliwe! Z systemami ATS nie tylko zbudujesz pozytywny wizerunek firmy już od pierwszych chwil, ale także sprawisz, że twoje anonse wyróżnią się na tle innych marek wyjątkowo profesjonalnym podejściem.

Elektroniczny system rekrutacji: spersonalizowane szablony wiadomości do kandydatów

Spójność graficzna jest niezwykle istotna. Mówią o tym między innymi zasady prostego języka: nie samo słowo, ale także jego odpowiednia oprawa to klucz to przyciągnięcia uwagi czytelnika. Marka, która na każdym kroku komunikacji wykorzystuje te same kolory, układ tekstu i grafiki zdecydowanie lepiej i łatwiej zapada w pamięć. Dlatego możliwość tworzenia szablonów wiadomości dopasowanych do wizualnej identyfikacji marki to zdecydowana zaleta systemów do rekrutacji online. Szczególnie że szablony te mogą być oczywiście tożsame z układem graficznym ogłoszeń oraz formularzy i ankiet rekrutacyjnych.

Systemy ATS: integracja systemu z zakładką Kariera na Facebooku i stronie www firmy

Kolejną ogromną zaletą elektronicznych systemów rekrutacji jest możliwość połączenia ich z zakładką Kariera w social mediach oraz na stronie internetowej (lub Intranecie) danej firmy. To dodatkowy element personalizacji, który znacznie ułatwia publikację ogłoszeń i zarządzanie nimi – będą udostępnianie automatycznie nie tylko na portalach z anonsami, ale także we własnym internetowym „ogródku” firmy.

System do rekrutacji pracowników online: własne etapy rekrutacji

To zdecydowanie najważniejszy element dotyczący możliwości personalizacji systemu ATS. Dobre platformy umożliwiają dodawanie własnych etapów rekrutacji, co jest szczególnie istotne w przypadku poszukiwania pracowników na stanowiska specjalistyczne lub kilka różnych jednocześnie. Rekruter może bowiem stworzyć kilka różnych linii procesowych, innych dla wymagań konkretnej rekrutacji, tym samym czyniąc ją bardziej efektywną. 

Profesjonalny system do rekrutacji pracowników daje zatem naprawdę ogromne możliwości. Bez wątpienia warto je przetestować!