Aby pozycjonowanie stron mogło być skuteczne, niezbędne jest przede wszystkim zdobycie odpowiedniej wiedzy, a także duże doświadczenie. Jednak nawet najwięksi specjaliści SEO nie mogliby uzyskiwać doskonałych wyników, gdyby nie specjalistyczne narzędzia, które pomagają w wielu kwestiach. Oto sześć najbardziej przydatnych narzędzi, dzięki którym zwiększysz efektywność swoich działań SEO!

Narzędzia do pozycjonowania stron – 6 najbardziej przydatnych programów!

Po pierwsze – Google Keyword Planner

Każdy, kto miał choćby niewielką styczność z SEO, doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak istotne w całym procesie okazują się słowa kluczowe. To dzięki ich odpowiedniemu doborowi, użytkownik Google może znaleźć Twoją stronę, wpisując odpowiednie hasło. Dlatego też każdy, kogo interesuje profesjonalne pozycjonowanie stron, powinien korzystać z tzw. planerów słów kluczowych, podpowiadających najlepsze hasła. Najpopularniejszym narzędziem tego typu jest Google Keyword Planner, który nie tylko pokazuje Ci propozycję innych słów kluczowych po wpisaniu konkretnego hasła, ale również informuje o ich popularności oraz cenie za kliknięcie (istotne z punktu widzenia kampanii linków sponsorowanych).

Jest to narzędzie zupełnie darmowe, które jest polecane zarówno specjalistom SEO, jak i Google Ads.

Po drugie – Google Analytics

Kluczowym elementem pozycjonowania stron internetowych jest dokładna analiza wyników – dzięki niej możesz dowiedzieć się, czy przeprowadzone działania przyniosły oczekiwane efekty i co poprawić, aby wyniki były jeszcze lepsze. Doskonałym narzędziem analitycznym (również w pełni darmowym) jest w tym wypadku Google Analytics, dzięki któremu dowiesz się wszystkiego o ruchu na stronie, użytkownikach witryny czy konwersjach. Dzięki ogromnej liczbie wskaźników sprawdzisz, co idzie dobrze, a co należy zmienić w działaniach SEO.

Skuteczniejsze pozycjonowanie stron, czyli najlepsze narzędzia SEO

Po trzecie – Ahrefs i Majestic

Dwa niezwykle popularne i podobne do siebie (pod względem funkcjonalności) narzędzia, dzięki którym dokonasz analizy słów kluczowych, sprawdzisz jakość witryny, odnajdziesz pomysły na content i odczytasz bardzo wiele różnorodnych parametrów. Liczba opcji i możliwości, jakie oferują sprawiają, że bez Ahrefs i Mejestic swojej codziennej pracy nie wyobraża sobie większość specjalistów ds. pozycjonowania stron WWW.

Po czwarte – SEMRush

Doskonałe narzędzie do analizy, które poinformuje Cię o efektywności Twoich działań – dowiesz się jakie wyniki osiągają poszczególne słowa kluczowe, jaki jest ruch na stronie czy prześledzisz pozycje. Dodatkowo zyskasz możliwość analizy backlinków, a nawet działań konkurencji! SEMRush stanowi doskonałe uzupełnienie Google Analytics i pozwala znacznie usprawnić pozycjonowanie sklepów oraz stron.

Po piąte – Google Search Console

Kolejne darmowe narzędzie od Google, również niezbędne w pozycjonowaniu stron WWW. Dzięki niemu sprawdzisz stan indeksacji witryny, dane związane z ruchem na stronie, a także średnie pozycje danej frazy czy CTR. Co więcej – to właśnie GSC jest narzędziem, dzięki któremu dowiesz się jakie błędy popełniasz, pozycjonując stronę i będziesz wiedzieć kiedy (i za co) została ona ukarana przez Google.

Po szóste – Answer The Public

Ostatnie z polecanych narzędzi zyskało ogromną popularność w poprzednich latach, kiedy to okazało się, że pozycjonowanie stron jest o wiele korzystniejsze, gdy korzysta się z tzw. fraz z długiego ogona. Dzięki niemu otrzymasz propozycję tych najlepszych wyrażeń kluczowych, które pozwolą zawalczyć o wysokie pozycje strony w Google. Oczywiście narzędzie to jest całkowicie darmowe, a do tego bardzo proste w obsłudze.