Powiat Tarnowskie Góry: Wydział komunikacji w liczbach za 2021 rok

2 min czytania

Od wczoraj zmieniła się wysokość mandatów za wykroczenia drogowe popełniane przez kierowców. W powiecie tarnogórskim tylko w ubiegłym roku wydano ponad 3300 praw jazdy, więc warto pamiętać o wprowadzonych zmianach. Zapraszamy na podsumowanie ubiegłego roku przez pracowników tarnogórskiego wydziału komunikacji.

Jak wynika, ze statystyk prowadzonych przez pracowników wydziału komunikacji w naszym powiecie obecnie zarejestrowanych jest ponad 125 tys. pojazdów.

W minionym 2021 roku do wydziału komunikacji wpłynęło prawie 13 tys. dokumentów dotyczących rejestracji pojazdów. Nowych pojazdów zarejestrowano 1233, w tym sprowadzonych z zagranicy było 13.

Mieszkańcy powiatu sprowadzili z zagranicy i zarejestrowali przez wydział komunikacji 3400 pojazdów, z czego najstarszy to Renault z 1955 roku. Ponad 9500 zarejestrowanych w ubiegłym roku, to pojazdy już wcześniej rejestrowane na terenie kraju.

Najczęściej kupowany samochód w powiecie to HATCHBACK, KOMBI, COUPE, SEDAN.

Urzędnicy wydziału komunikacji wydali ponad 11 tys. tablic rejestracyjnych, w tym indywidualnych 44, motorowerowych 210, tymczasowych 670, 56 zabytkowych i motocyklowych/ciągnikowych 829. Wydział prowadził czynności, gdzie wydano ponad 16 tys. decyzji dot. rejestracji pojazdów, w tym ponad 2 tys. o wyrejestrowaniu. Przyjęto 5,5 tysiąca zawiadomień o sprzedaży pojazdów. Wydano też ponad 6,5 tys. potwierdzeń dla innych urzędów.

Jakie pojazdy najczęściej w 2021 roku mieszkańcy powiatu rejestrowali :

samochód osobowy 9532,

przyczepa specjalna 71, rolnicza 43, ciężarowa 149,

ciągnik rolniczy 150,

ciągnik samochodowy 123,

samochód specjalny 109,

Prawo jazdy i pozostałe uprawnienia.

W 2021 roku wydano 3300 praw jazdy kat B, 510 kat A, 638 kat C i 181 kat D. ponadto wydano 4 pozwolenia tramwajowe i 627 na traktor.

Niestety w tym też czasie zarejestrowano w systemie ponad 300 prawo jazdy, które zostały zatrzymane kierowcom z różnych powodów.

Dla mieszkańców najważniejszym jest aby szybko i sprawnie załatwić sprawę w urzędzie. Z danych kolejkomatu czyli elektronicznego systemu rejestracji spraw wynika, że powiatowy wydział komunikacji przez 8 miesięcy ubiegłego roku 60 000 klientów. Dlatego też aby usprawnić system obsługi wprowadzane są zmiany mające na celu ułatwić i usprawnić system.

Autor: krystian