Jeżeli decydujesz się na zareklamowanie swojej firmy lub sprzedaż czegokolwiek za pomocą banera reklamowego to zdecydowanie powinieneś wziąć pod uwagę parę kwestii. Reklama zewnętrzna jest bardzo efektywną formą komunikacji reklamowej. W ten sposób możesz skutecznie ściągnąć na siebie uwagę potencjalnego klienta.

Jeżeli masz już gotowy projekt swojego banera reklamowego, to z pewnością czeka Cię wybór odpowiedniej drukarni. Tutaj w głowach przedsiębiorców pojawia się naprawdę wiele pytań i dylematów co do wyboru idealnej oferty. Poniżej znajdziesz kilka przydatnych informacji, które pomogą Ci uporać się z tym zadaniem. W ten sposób z pewnością będziesz zadowolony z efektu końcowego.

Wielkoformatowa drukarnia

Drukarnia wielkoformatowa bardzo często korzysta z maszyn drukarskich zwanych ploterami. Są one używane do zadruku powierzchni na stałe. Farba drukarska, która będzie wykorzystywana w tych ploterach będzie kolorowym rozpuszczalnikiem. Oznacza to, że farba po prostu weżre się na stałe w tkaninę. Użycie takiej farby zapewni naszemu banerowi odporność na warunki atmosferyczne. Zyskuje więc on na trwałości. Więcej o rollupach znajdzies zna stronie https://www.drukowanieulotek.pl/roll_up_standard

Wybierz odpowiednie podłoże, na którym będzie drukowany baner

Zazwyczaj tutaj dostępne mamy dwa rozwiązania. Nasz baner będzie wydrukowany na podłożu laminowanym, który charakteryzuje się niższą ceną oraz mniejszą solidnością. Będzie się on po prostu łatwiej darł. Baner może być również drukowany na podłożu powlekanym. Jest to droższe rozwiązanie, które jest bardziej trwałe. Sama cena usługi będzie się więc różnić, zależnie od tego z jakiego podłoża skorzystamy.

Warto więc zastanowić się nad tym, na jakie warunki nasz baner będzie wystawiony i jaki czas będzie miał on wisieć na ścianie czy płocie. Jeżeli ma być to krótki okres do 3 miesięcy, można skorzystać z podłoża laminowanego. Jeżeli jednak baner ma ładnie wisieć przez kilka lat, zdecydowanie warto wybrać podłoże powlekane. Trzeba więc pamiętać przed wysłaniem projektu do drukarni o zaznaczenie odpowiedniej opcji z podłożem. Może mieć to istotny wpływ na końcowy efekt produktu.

Wierne odwzorowanie kolorów

 Wierne odwzorowanie kolorów

Warto wcześniej sprawdzić, czy dana drukarnia dobrze odwzorowuje kolory na materiałach reklamowych. Możemy do tego celu posłużyć się portfolio firmy albo opiniami klientów. Warto również zapytać się drukarni, kiedy ostatnio sprawdzali poprawność odwzorowania kolorów. Jest to bardzo istotne, bo nawet najlepszy baner z wyblakłymi i brzydkimi kolorami nie będzie przyciągał uwagi wystarczającej liczby potencjalnych klientów. Tym samym zmniejszysz swoje szanse na osiągnięcie większej sprzedaży.

Podsumowując

Choćby projekt banera był idealny, zła doprana drukarnia może wszystko zepsuć. Należy więc przed dostarczeniem projektu do odpowiednich osób zastanowić się nad wyborem odpowiedniej drukarni. Obecnie coraz bardziej popularne są drukarnie internetowe, gdzie projekt możesz złożyć online. W takim przypadku możesz korzystać z praktycznie każdej drukarni w Polsce, niezależnie od odległości. Zamówienie składasz przez stronę internetową, poprawki nakładasz również przez internet, a firma wysyła Ci kurierem gotowy produkt. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie i przydaje się w przypadku dużych zamówień.