Nowoczesne firmy, które dbają o dobry wizerunek w internecie zawsze zwracają uwagę na to, aby w serwisach społecznościowych typu Facebook, Instagram czy też LinkedIn mieć duże grono aktywnych fanów. Zdobycie fanów może nie jest wcale trudne, ale już zadbanie o to, aby pozostali aktywni – jest znacznie trudniejsze. Niemniej jest to teraz niezwykle ważne, gdyż na rynku trwa kryzys (pojawiają się już firmy typu https://kryzysowy.marketing, które oferują specjalistyczne wsparcie w tak trudnym czasie dla firm). Jak radzą sobie z tą kwestią firmy, które już odniosły sukces w internecie?

Ciekawostki i rozrywka, a do tego reklama

Ludzie zwykle korzystają z serwisów social media głównie z dwóch powodów – szukają ciekawych, interesujących i unikalnych wiadomości, nowinek czy też porad oraz drugim powodem jest poszukiwanie rozrywki w każdej formie – zabawnych obrazków, ciekawych anegdot lub filmów. Firmy działające na Facebooku lub też zlecające prowadzenie Linkedin i innych kanałów social media wychodzą naprzeciw tym właśnie potrzebom. Do tego celu wykorzystują osoby doświadczone w marketingu internetowym – niezależnie od tego czy jest to specjalny dział w firmie czy też firma zewnętrzna zajmująca się obsługą konta na takim portalu. Jeśli uzupełnienie tych potrzeb użytkowników zostaje przeprowadzane z sukcesem to wtedy w poszczególne treści wplata się sprawnie zakamuflowaną reklamę. Dość często zabawne filmy lub ciekawe treści same w sobie są sponsorowane i przygotowane pod grunt reklamy – w ten sposób mają największą szansę na powodzenie.

Monitorowanie reakcji fanów

To dość oczywista sprawa – jeśli coś się podoba to należy tworzyć więcej treści danego typu. Jeśli coś wywołuje negatywne reakcje – należy z tego zrezygnować. Nie jest to jednak wcale takie oczywiste jak może się to wydawać. Dość często popełnianym błędem jest to, że firma nie zdaje sobie sprawy z tego, że zamieszczanie pewnych treści pozbawia ją kolejnych fanów. Tylko umiejętne analizowanie statystyk pozwala wyłapać pewne niuanse, które nie są dostrzegalne na pierwszy rzut oka.

Częstotliwość i czas publikacji

Niezwykle kluczową kwestią jest dotarcie z treścią do jak największego grona odbiorców. W tym celu dobiera się odpowiednie godziny zamieszczania nowych postów, aby uzyskać jak najwięcej wyświetleń, które mogą przełożyć się na nowych fanów. Częstotliwość publikacji ma tutaj również znaczenie – osoby, które polubiły daną stronę będą chętniej pojawiać się co pewien czas, aby sprawdzić czy pojawiło się coś nowego od ich ulubionej firmy. Jeśli firma zaniedba ten aspekt, to zauważalny brak regularności w dostarczaniu nowej, wartościowej treści będzie szybko dostrzeżony i grono aktywnych fanów będzie się zmniejszać. Nieaktywni fani będą jedynie liczbą, która nie przełoży się na aktywną sprzedaż.

firmy odnoszące sukces w social media