Założenie własnej firmy dekarskiej, jak każdej innej, wiąże się z szeregiem formalności i wymogów, które należy spełnić, by nowo powstałego biznesu nie skazać na porażkę na starcie. Branża budowlana, która właśnie podnosi się po krachu sprzed kilku lat, chłonie jak gąbkę dobrych fachowców z każdej dziedziny, w tym specjalizującej się w budowie i remontach dachów.

W grupie raźniej

Dach wieńczy inwestycję, dlatego często inwestorzy i budowlańcy świętują zakończenie tego etapu budowy tradycyjną wiechą. Znalezienie fachowca z odpowiednimi kwalifikacjami i referencjami jest naprawdę trudno, a upolowanie tego upragnionego wiąże się wyższymi, niż założone kosztami. To kolejny powód, dla którego warto pokusić się o założenie własnego dekarskiego biznesu. Jednak fach w ręku nie wystarczy. W Polsce ilość inwestycji mieszkaniowych utrzymuje się na wysokim poziomie, więc popyt na siłę roboczą stale rośnie. Konkurencja też jest spora, więc warto rozejrzeć się za wsparciem w postaci zaufanej grupy budowlańców, z którymi stworzysz zgrany zespół. Solo nie osiągniesz upragnionego efektu i podejmiesz się dużej inwestycji, która, choć będzie wyzwaniem, stanie się szansą na konkretne zyski.

Warsztat czyni mistrza

Zaopatrzenie się w odpowiednie narzędzie, ich kupno, ale i leasing czy wypożyczenie stają się niezbędne do prawidłowego wykonywania zadania – podpowiada specjalista ze sklepu Geda24.pl. Wirtuoz bez odpowiedniego sprzętu nie jest w stanie udowodnić swojej wartości na rynku. Podjęcie współpracy z hurtownią budowlaną, producentami, u których terminowo, bezproblemowo i po preferencyjnych cenach otrzymasz materiał potrzebny do budowy, czy remontu dachu. Budowanie sieci kontaktów to podstawa funkcjonowania branży budowlanej. Nieustanna potrzeba kontaktu z pracownikami, monitorowanie postępu prac wymusza na właścicielu firmy zaopatrzenie się w telefony komórkowe, a także sprawny środek transportu na trasie do hurtowni, czy na spotkanie z kontrahentem.

Licz na siebie

Przy planowaniu własnej firmy dekarskiej oblicz skrupulatnie hipotetyczne wydatki na akcesoria dachowe, na pensję dekarzy oraz transport materiałów i pracowników. Zatroszcz się o odpowiednią reklamę w środkach masowego przekazu, na formach budowlanych i pracuj tak, by opinia w środowisku budowlanym świadczyła o tobie jak najlepiej. Umiejętnie dobieraj zespół, sprawdź kwalifikacje ekipy i eliminuj tych, którzy robią antyreklamę twojemu biznesowi. Planuj grafik prac na cały rok, przyjmuj zlecenia odłożone w czasie, by sezonowość prac nie zmusiła cię do zamknięcia firmy. Warto również znaleźć niszę w dekarskie i skupić się na pokrywaniu nietypowych dachów, co zapewni ci monopol na rynku i ciągłość zleceń. Założenie własnej działalności nie obejdzie się bez wizyt w rozmaitych urzędach oraz u księgowej, która przeprowadzi świeżo upieczonego przedsiębiorcę przez meandry finansów. Tu konieczne jest wsparcie się specjalistą na stałe, by interes dekarski nie okazał się chybionym strzałem.

Własna działalność to ciężki kawałek chleba. Ale przy odrobinie rozmysłu i szczęścia może stać się naprawdę smakowitym polecanym w branży kąskiem .