Skuteczna promocja w internecie wcale nie musi dużo kosztować. Doskonałym przykładem tego są chociażby bezpłatne i płatne katalogi, które umożliwiają dodanie wizytówki firmy. Branżowy katalog firm ma tą przewagę nad innymi katalogami, że znajdują się tam wpisy tylko i wyłącznie podmioty prowadzące działalność gospodarczą. Jest to niezwykle istotne z punktu widzenia konsumenta, który liczy na to, że może dokonać zakupów w bezpieczny sposób.
Strona internetowa
Podstawowym elementem skutecznej promocji w internecie jest firmowa strona internetowa. Należy zwrócić uwagę na to w jaki sposób się prezentuje, z jakich elementów się składa i czy pozwala na efektywną zachętę do wypróbowania produktów lub usług sygnowanych marką przedsiębiorstwa. Należy też zwrócić uwagę na to czy jest w pełni nowoczesna, a to po prostu znaczy – czy nie odstaje jakością od konkurencyjnych stron w internecie? Ważne jest, aby strona www odpowiadała potrzebom odbiorców. Bezwartościowe treści i informacje, które nie wzbudzają żadnego zainteresowania mogą wskazywać na przestarzałą zawartość witryny firmowej.
Google Moja Firma
Całkowicie bezpłatnie można zarządzać profilem firmowym w Google. W ten sposób jako właściciel firmy można mieć kontrolę nad informacjami, które znajdą się w wyszukiwarce i na Google Maps. Przejrzysta i czytelna wizytówka, która pojawi się w wynikach wyszukiwania jest dla potencjalnych klientów niezwykle istotna – mogą bardzo szybko dowiedzieć się o takich kwestiach jak numer telefonu, adres siedziby, a nawet godziny otwarcia oraz poznać opinie innych użytkowników o danym przedsiębiorstwie. Wszystko to z poziomu wyszukiwarki, bez konieczności odwiedzin na stronie firmowej i czasochłonnego poszukiwania informacji.