Trudno się nie zgodzić ze stwierdzeniem, że Facebook jest wręcz kluczowym miejscem do tego, aby budować silną markę przedsiębiorstwa. Społeczność Facebooka jest tak duża, że pozwala to na zdobycie dużej ilości fanów z różnych grup wiekowych oraz o różnorakim zainteresowaniu. Jak pogodzić wiele grup docelowych i dostarczyć im wszystkim na tyle wartościową treść, aby móc utrzymać ich zainteresowanie?

Reklama płatna na Facebooku

Promowanie strony na fb jest jednym z kroków, aby zdobyć nowych fanów na fanpage’a. Płatna reklama pozwala dotrzeć do wybranych grup docelowych i oprócz aspektu jakim jest możliwość promocji samego fanpage’a, daje to możliwość promocji również strony firmowej. Dość często popełnianym błędem jest to, że firma uruchamia reklamę zbyt szybko od momentu założenia samego fanpage’a. W takim momencie znajduje się tam na tyle mało treści, że promocja w formie reklamy może nie odnieść efektywnego skutku. Chyba, że za cel reklamy mamy zwiększenie świadomości potencjalnych klientów. Warto pokazać, że fanpage jest aktywny, są tam publikowane wartościowe treści, a następnie przygotować reklamę, która pozwoli zdobyć nowych fanów. Pojawia się więc pytanie – jakie treści należy wcześniej opublikować, aby zwrócić uwagę potencjalnych fanów?

Konkretny temat

Jeśli myślimy o fanpage’u jako miejscu w którym pojawiają się wartościowe treści to należy zauważyć, że prowadzenie firmowego facebooka wymaga tego, aby te treści były skoncentrowane na wybranym temacie, związanym najlepiej z działalnością firmy. Jeśli na przykład pozwolimy, aby każdy z pracowników pisał o swoich zainteresowaniach to dość szybko pojawi się problem związany z tym, że fanpage będzie przedstawiał coraz mniejszą wartość merytoryczną. Jeśli ktoś polubił fanpage za to, że publikuje treści związane z daną tematyką to liczy na to, że prawie wyłącznie te treści będą tam publikowane, z pewnymi odstępstwami od tej reguły. Jeśli już nawet tak bardzo konieczne jest opublikowanie treści całkiem nie związanej z tematyką fanpage’a to należy to koniecznie uzasadnić zamieszczając dodatkową notkę Pozwoli to utwierdzić w przekonaniu osoby, że fanpage jest konsekwentny w działaniu i nie odchodzi od głównego tematu za który ktoś go polubił.

Jak więc widać, prowadzenie fanpage na facebooku nie może być związane z publikowaniem treści, które nie mają ze sobą nic wspólnego. Należy postawić na konkretny temat i poruszać się w jego obrębie przy publikowaniu treści, które zainteresują użytkowników. Takie podejście będzie z pewnością procentować w przyszłości, szczególnie jeśli uda się zebrać dużą liczbę fanów skupionych wokół wybranego tematu.