Pozycjonowanie stron internetowych jest ostatnio gorącym tematem. Każdemu przecież zależy, żeby jego strona była jak najwyżej w wyszukiwarce. W wirtualnym wyścigu pomagają firmy specjalizujące się w optymalizacji oraz tworzeniu odpowiedniego zaplecza dla witryn. Dopiero kompleksowe działanie i odrobina cierpliwości przyniosą odpowiednie efekty. Zanim jednak udamy się do specjalisty, zgromadźmy podstawową wiedzę w temacie. Warto mieć świadomość, za co przyjdzie nam zapłacić.

Od czego zacząć pozycjonowanie, czyli wstępna analiza strony

Przeprowadziliśmy wstępny research i cena usług nie jest nam obca. Mamy również świadomość tego, że optymalizacja, pozycjonowanie stron i ewentualne kampanie mogą zabrać nawet kilka miesięcy. Teraz pora na pierwsze działania. Najwygodniejszym sposobem na wstępną ocenę możliwości i ilości pracy, jaką przyjdzie komuś spędzić nad naszą stroną, są audyty SEO. Polegają na analizie treści oraz struktury strony pod kątem tego, jak widzi je wyszukiwarka Google. Na wysokość wyniku składa się wiele czynników. Należy sprawdzić jak pisane są teksty, częstotliwość ich publikacji, czy zawierają odpowiednie frazy, a nawet długość i poprawność artykułów. Bardzo ważna jest również techniczna część, ponieważ czas ładowania czy ilość błędów napotykanych przez roboty wyszukiwarki mogą bardzo obniżyć jej widoczność. Po wykonaniu audytu dostaniemy dokument, z którego dowiemy się, co można poprawić.

SEO sposobem na sukces stron internetowych

Gdzie szukać specjalistów?

Skuteczne pozycjonowanie strony i optymalizacja stron to częsta oferta agencji marketingowych. Pozwala to połączyć SEO z jednoczesnymi kampaniami reklamowymi i osiągnąć najlepsze efekty w najkrótszym czasie. Co najważniejsze w takim przypadku, raz osiągnięty sukces zostanie z nami na długo. Plusem agencji są różnorodne pakiety, dzięki którym tanio dostaniemy interesującą nas usługę, między innymi profesjonalne pozycjonowanie stron - Poznań, Warszawa i Kraków są liderami pod względem ilości specjalistów, jednak wiele spraw z powodzeniem załatwimy również w Internecie.

Link building – budowanie odpowiedniego zaplecza i pozycjonowanie

Jednym ze sposobów na zwiększenie widoczności strony jest linkowanie. W praktyce wygląda to tak, że należy utworzyć linki, które będą prowadzić do naszej strony internetowej. Im wyższa ranga strony, która do nas kieruje, tym lepszy efekt. Przykładem bazy linków może być ranking firm. Jego zadaniem jest zgromadzenie najbardziej wartościowych instytucji z danej branży, dzięki czemu nie tylko ułatwia trafienie potencjalnego klienta na stronę, ale równocześnie podnosi jej wiarygodność w oczach wyszukiwarki Google. Zapleczem może być również specjalistyczny blog, który we wpisach sprytnie zareklamuje potrzebne usługi i użyje fraz (np. SEO Poznań). Siła marketingu sprawi, że ilość odwiedzin naszej strony szybko się zwiększy. Nie zapominajmy o lokalnej promocji. Przydatne tu będą odpowiednie słowa kluczowe, takie jak: SEO Poznań, pozycjonowanie Poznań lub optymalizacja stron Poznań.

Bądź „mobilny” i zapewnij uniwersalność strony

Dla niektórych zaskoczeniem może okazać się fakt, że posiadanie mobilnej wersji witryny podniesie jej miejsce w rankingu wyszukiwarki. To jeden z powodów, dla których bardzo ważne jest aktualizowanie szaty graficznej strony. Nie martwmy się ceną - dobry grafik i programista wspierający jego działania to inwestycja, która niezmiernie szybko się zwróci. Bardzo duża ilość ludzi przegląda internetowe treści w drodze do pracy lub podczas nudnych zajęć w ciągu dnia. Jeśli nie wyjdziemy im naprzeciw to ryzykujemy, że zapamiętają nas na podstawie źle zoptymalizowanej strony na mobilnej przeglądarce. Nic tak nie odrzuca od kliknięć, jak brak możliwości interakcji. Miejmy też na uwadze, że wartościowy użytkownik to taki, który zostanie na stronie dłużej niż to jedno kliknięcie. Ponadto badania wskazują, że trend mobilnych urządzeń stale rośnie. Kolejny powód, dla którego warto odważyć się na zmiany i odświeżyć stronę!