Zarządzanie sprzedażą to specjalne szkolenie, dedykowane szefom sprzedaży. Wyjaśnia mechanizmy kluczowe dla działania całego zespołu handlowców, dzięki czemu pozwala nabyć umiejętności przełożonego oraz mentora. Odpowiada także na zapotrzebowanie trenerów sprzedaży, dla których częścią pracy jest stała aktualizacja wiedzy i umiejętności z dziedziny handlu.

Zarządzanie sprzedażą, czyli umiejętności niezbędne dla szefa sprzedaży

Szef sprzedaży ma trudne zadanie, musi bowiem zarówno zarządzać zespołem jako jego przełożony, jak i dbać o poziom wiedzy i umiejętności każdego jego członka. Dobry menadżer będzie dla pracowników nie tylko szefem, ale i mentorem, który pomoże im odnaleźć i wykorzystać swoje mocne strony, aby handel w ich wykonaniu był nie tylko bardziej efektywny, ale także sprawiał im przyjemność.

Zarządzanie sprzedażą to zadanie bardzo odpowiedzialne, wpływające na skuteczność i wydajność pracy całego zespołu. Z tego względu stałe doszkalanie się w tym zakresie jest bardzo ważne dla ogólnego sukcesu firmy. Handel jest dziedziną stale się rozwijającą – zmieniają się nie tylko trendy i techniki sprzedaży, ale przede wszystkim również potrzeby i podejście klientów, do których trzeba się przystosować. To, co obowiązywało w tej dziedzinie ponad dekadę temu, obecnie stanowi zaledwie podstawę wiedzy wymaganej od sprzedawców. Dzisiaj najważniejszym aspektem skutecznego handlu jest psychologia sprzedaży – rozległa dziedzina, która pozwala na głębokim poziomie zrozumieć mechanizmy, które stoją za skutecznym handlem.

Warto skorzystać ze szkoleń prowadzonych przez trenera sprzedaży, dedykowanych szefom zespołów handlowych – są to zajęcia nie tylko teoretyczne, ale przede wszystkim praktyczne, pozwalające zdobyć wachlarz nowych umiejętności oraz zaktualizować swoją wiedzę w najważniejszej w tej dziedzinie tematyce. Co więcej, podpowiadają także, jak najskuteczniej przekazać zdobytą wiedzę swoim podopiecznym, dopasowując ją do nich indywidualnie.

Znaczenie psychologii w zarządzaniu sprzedażą

Psychologia stanowi obecnie kluczowy aspekt w zarządzaniu sprzedażą. Wyjaśnia wszystkie ważne mechanizmy, rządzące kontaktem pomiędzy handlowcem a klientem, w tym procesy składające się na podejmowanie decyzji o zakupie. Tłumaczy potrzeby klientów oraz ich stosunek do sprzedawcy. Pozwala nauczyć się odpowiednich reakcji na dane zachowania klienta, dzięki czemu handlowiec jest przygotowany na różne scenariusze. Wyjaśnia także, jaka jest różnica pomiędzy sprzedawaniem faktów a sprzedawaniem emocji oraz wpływ emocji towarzyszących klientom podczas zakupów. Uczy, jak sprawić, by klient kupował dany produkt lub usługę nie dlatego, że była to najtańsza oferta, ale dlatego, że znalazł w sprzedawcy wsparcie i zrozumienie. Poznanie podstaw psychologii sprzedaży pozwala przygotować szefa zespołu handlowców do przekazania podopiecznym wiedzy niezbędnej przy obsłudze każdego klienta.

Zajęcia praktyczne z zarządzania sprzedażą

Wiele szkoleń dla handlowców opiera się głównie na przekazywaniu wiedzy teoretycznej. Choć jest ona bardzo ważna, samo jej poznanie nie gwarantuje sukcesów w zarządzaniu sprzedażą – w większości przypadków po tego typu szkoleniach trudno jest wprowadzić w życie konieczne zmiany, ponieważ wymagają one w pierwszej kolejności przećwiczenia. Z tego względu tak ważne jest odbycie szkolenia z coachem sprzedaży, który poza teorią uczy także poprzez praktykę, organizując scenki okolicznościowe wraz z uczestnikami spotkania. Dzięki nim mają oni możliwość sprawdzenia, jak naprawdę działają sposoby, których właśnie się uczą. Jest to także najskuteczniejsza forma przyswojenia sobie informacji, pozwalająca na wypracowanie w sobie pewnych odruchów, które przy obsłudze klientów będą pojawiać się naturalnie. Ma to ogromne znaczenie, ponieważ naturalność jest bardzo ważna przy sprzedaży – klienci często są wyczuleni na sztuczne schematy sprzedaży, przez co mniej chętnie korzystają z usług osób, które posiadają jedynie umiejętności teoretyczne.

Zarządzanie sprzedażą – jak efektownie szkolić pracowników w handlu?