Najpopularniejsze wiadomości i informacje dla miasta Tarnowskie Góry

Przedsiębiorstwa, które kładą duży nacisk na telefoniczną obsługę klienta, często ponoszą w związku z tym wysokie koszty, wynikające z konieczności utrzymania drogiej centrali i nieraz wysokich opłat za połączenia. Nowoczesna telefonia dla firm, oparta na technologii VoIP, to rozwiązanie, które znacznie obniży koszty użytkowania oraz usprawni kontakt z klientem.

Nowoczesna telefonia dla firm – czym jest VoIP?

VoIP, czyli Voice over Internet Protocol, to nowatorskie rozwiązanie w dziedzinie połączeń telefonicznych. Oznacza dokładnie połączenia głosowe przez Internet, a więc z wykorzystaniem stałego łącza zamiast tradycyjnej sieci telefonicznej. Takie rozwiązanie umożliwia wykonywanie połączeń bez konieczności korzystania ze zwykłego operatora telefonicznego – wystarczy dostęp do Internetu. Można dzięki niemu dzwonić na dowolne numery stacjonarne i komórkowe, a także kontaktować się w ramach jednej sieci VoIP, np. w obrębie swojego przedsiębiorstwa. Nowoczesna telefonia dla firm oferuje o wiele tańsze i bardziej funkcjonalne od tradycyjnych rozwiązania.

Skorzystanie z VoIP pozwoli uniezależnić się od cen panujących na tradycyjnym rynku telefonicznym – ponieważ technologia opiera się na połączeniu internetowym, wiąże się ze znacznie niższymi kosztami. Oznacza to także znacznie łatwiejszy dostęp do usług, nie trzeba bowiem wnosić o przyłączenie budynku do sieci telefonicznej – wystarczy posiadać dostęp do stałego łącza. Dużą zaletą takiego systemu jest jego ogólnodostępność, dzięki której może z niego skorzystać każda firma, niezależnie od wielkości i lokalizacji. Aby móc skorzystać z telefonii dla firm tego typu, wystarczy zwykły komputer z zainstalowanym specjalnym oprogramowaniem, umożliwiającym wykonywanie połączeń głosowych przez sieć. Dostępne są również specjalne telefony IP, dedykowane dla technologii VoIP, występujące w wersjach klasycznych, przypominających zwykłe telefony stacjonarne, jak i telekonferencyjnych, umożliwiających grupowe połączenia z użytkownikami z różnych lokalizacji.

Dlaczego warto zdecydować się na telefonię dla firm, wykorzystującą technologię VoIP?

Największe korzyści, jakie płyną z wykorzystania internetowej telefonii dla firm

Zdecydowanie się na wykorzystanie technologii VoIP zamiast standardowej sieci telefonicznej niesie ze sobą wiele korzyści, które będą mocno odczuwalne dla przedsiębiorstwa. Do najważniejszych zalet takiego rozwiązania należą:

- znaczne oszczędności dla firmy – wybór telefonii dla firmy, wykorzystującej połączenia przez Internet, pozwala zredukować koszty związane z telefonicznymi kontaktami o nawet 80%; wynika to ze znacznie niższych opłat dzięki braku konieczności wnoszenia o przyłączenie budynku siedziby przedsiębiorstwa do sieci telefonicznej oraz utrzymywania i serwisu linii; o wiele tańsze są także połączenia, zarówno krajowe, jak i międzynarodowe, ponadto rozmowy w obrębie jednej sieci są zupełnie darmowe,

  • ogólnodostępność – aby skorzystać z technologii VoIP, wystarczy posiadać podłączenie do sieci internetowej, stanowiące zazwyczaj standardowe wyposażenie; umożliwia to wykonywanie połączeń telefonicznych z każdego miejsca na świecie,
  • prosty system rozliczania – można zdecydować się na regulowanie rachunków w systemie PrePaid, czyli przed realizacją konkretnej usługi, jak i PostPaid, czyli w ramach standardowej opłaty abonamentowej,
  • prosta instalacja i użytkowanie – proces konfiguracji systemu z zastosowaniem sieci VoIP jest bardzo prosty i można przeprowadzić go samodzielnie, bez posiadania specjalistycznej wiedzy w tym temacie,
  • wysoka funkcjonalność – telefonia dla firm z połączeniami internetowymi VoIP daje przedsiębiorcom znacznie więcej rozwiązań i dodatkowych opcji, niż zwykła sieć telefoniczna; umożliwia realizowanie telekonferencji, pozwala na stworzenie wirtualnego call center czy wirtualnej centrali telefonicznej oraz skorzystanie z szeregu innych usług.

Wykorzystanie technologii VoIP pozwala więc przedsiębiorstwu znacznie obniżyć koszty, związane z telefoniczną obsługą klienta, a także zwiększa możliwości w tym zakresie. Dostosowanie jej do swoich potrzeb zajmie tylko chwilę i nie wymaga inwestowania w drogi, specjalistyczny sprzęt. Pozwala wykonywać połączenia wysokiej jakości nawet w miejscach o słabym zasięgu sieci telefonicznej.

Dodaj komentarz
Komentarze nie odnoszące się bezpośrednio do treści artykułu, obraźliwe, nieprawdziwe oraz niezgodne z prawem, reklamowe publikowane bez zgody wydawcy mogą zostać usunięte przez administrację. Komentarz osoby niezalogowanej, który zawiera link/i jest zatwierdzany ręcznie przez administrację.