Głównym celem kampanii „Stopień mniej znaczy więcej” jest dostarczenie praktycznej wiedzy o tym, jak poprzez zmianę codziennych nawyków można oszczędzać ciepło.

Dzisiejsze wyzwania energetyczne motywują do podjęcia konkretnych działań, aby zapobiec marnowaniu energii cieplnej w naszych domach. Codzienne nawyki kształtują rzeczywistość, dlatego w kampanii przedstawiamy przykłady prostych, codziennych działań, które mogą przynieść oszczędności. Zachęcamy do optymalnego zarządzania temperaturą i podpowiadamy jak prawidłowo wietrzyć mieszkania. Ważnym aspektem oszczędzania ciepła są również przestrzenie wspólne w blokach mieszkalnych – zamykanie drzwi wejściowych czy szczelne okna.

Na efektywność energetyczną, ale też na nasze zdrowie ma wpływ odpowiednia temperatura pomieszczeń. Według badań, które w 2020 roku przeprowadziła Izba Gospodarcza Ciepłownictwo Polskie, więcej niż połowa Polaków utrzymuje w swoich mieszkaniach średnią temperaturę na poziomie 22°C lub więcej. Zbyt wysoka temperatura w pomieszczeniu może zaburzyć umiejętności organizmu do termoregulacji, powoduje ospałość i zmęczenie, wysusza śluzówkę gardła i nosa, a także zmniejsza odporność. Obniżenie jej zaledwie o 1°C pozwala zaoszczędzić około 5-8% ciepła.

W ramach kampanii „Stopień mniej znaczy więcej” Veolia term przygotowała filmy edukacyjne, które są dostępne na stronie www.veoliaterm.pl/edukacja, oraz na kanale Veolia Polska na YouTube.

Na wyżej wymienionych platformach, cyklicznie będą pojawiać się filmy edukacyjne o tematyce dotyczącej m.in: mądrego zarządzania temperaturą w pomieszczeniach, prawidłowego doboru grzejników, racjonalnych sposobów wietrzenia mieszkań w sezonie grzewczym, poprawnego dbania o szczelność okien, optymalnych zasad ogrzewania przestrzeni wspólnych jak np klatki schodowe, piwnice, suszarnie i korytarze.

Strona internetowa kampanii edukacyjnej Veolii term: www.veoliaterm.pl/edukacja