Co to jest optymalizacja SEO?

Niektórzy przedsiębiorcy twierdzą, że strona internetowa wystarczy, żeby wypromować swoją markę w sieci. Jednak sama witryna WWW to za mało. Żeby Twoja firma stała się rozpoznawalna, wypada zadbać o odpowiednią optymalizację SEO. Co to takiego, na czym polegają działania SEO i kto zajmuje się optymalizacją profesjonalnie tego dowiesz się z tego artykułu.
O co chodzi w optymalizacji SEO? Wyjaśnienie
Chcesz, żeby Twoją firmową stronę odwiedzało coraz więcej potencjalnych klientów? Koniecznie zadbaj o jej widoczność. Sprawdzoną drogą do uzyskiwania lepszych wyników sprzedażowych online jest optymalizacja SEO.
Optymalizacja SEO to wszystkie działania, które mają na celu zwiększenie wartości Twojej witryny w oczach” wyszukiwarek. A co za tym idzie uzyskiwanie wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania na słowa kluczowe związane z Twoją branżą.
Wyobraź sobie, że prowadzisz salon kosmetyczny w Opolu. Klienci, którzy szukają usług związanych z Twoją branżą, zapewne rozpoczną od wyszukiwarki, wpisując salon kosmetyczny Opole”, makijaż Opole” lub paznokcie Opole”.
Natomiast jeśli użytkownik udostępnia swoją lokalizację wyszukiwarce, wówczas wystarczy, że wpisze samą frazę (np. salon kosmetyczny), a miejscowości zostanie przypisana automatycznie.
W działaniach SEO chodzi o to, żeby to właśnie Twoja strona wyświetlała się wysoko na te frazy kluczowe, które dotyczą Twojej działalności. To ważne, ponieważ pierwsze trzy wyniki wyszukiwania są najczęściej wybierane przez internautów.
Jak to zrobić, żeby znaleźć w TOP3 o tym w dalszej części artykułu.
Jak optymalizować stronę internetową firmy?
Działania SEO możesz prowadzić w obrębie strony. Wówczas mówimy o działaniach SEO On-Site. Albo poza stroną to działania SEO Off-Site.
Na czym polegają obie strategie? W skrócie: SEO-On Site to przede wszystkim odpowiednia optymalizacja treści i stosowanie linkowania wewnętrznego w obrębie własnego adresu WWW.
SEO Off-Site to pozyskiwanie wartościowych odnośników ze stron zewnętrznych (np. katalogów firm czy stron branżowych). To część procesu, który nazywa się w marketingu internetowym Link Buildingiem albo po prostu linkowaniem zewnętrznym.
Obie strategie wpływają na jakość działań SEO i są równie istotne.
Optymalizacja treści i optymalizacja techniczna
Inny podział działań SEO mówi o dwóch rodzajach pozycjonowania, to: optymalizacja treści i optymalizacja techniczna. Należą one do działań na stronie (On-Site).
Optymalizacja treści , czyli w języku branżowych tworzenie contentu, to wszystko, co możesz zrobić z tekstami na Twojej stronie, aby generowały ruch.
Dlatego pisząc na stronę internetową firmy lub na firmowego bloga:
- stosuj słowa kluczowe przypisane do poruszanego tematu,
- używaj linków wewnętrznych odsyłających do innych miejsc na stronie (np. do artykułu o pokrewnej tematyce),
- staraj się tworzyć intrygujące meta dane, które wyświetlają się jako tytuł i opis w wyszukiwarce,
- korzystaj z nagłówków hierarchicznych, które porządkują tekst (H1, H2, H3),
- nie powielaj treści z innych stron, stawiaj na oryginalność,
- staraj się, żeby Twoje teksty odpowiadały na najczęstsze zapytania klientów,
- unikaj kanibalizacji treści czyli powielania fraz kluczowych w obrębie Twojej strony WWW.
Dobrym uzupełnieniem optymalizacji treści są wszelkie działania związane z content marketingiem. Czyli tworzenie wartościowych i pomocnych materiałów, ale także promowanie ich i dystrybucja.
Optymalizacja techniczna to jak sama nazwa wskazuje działania związane z technikaliami. Żeby rozwijać swoją witrynę pod tym kątem, trzeba mieć wiedzę informatyczną.
Jeśli zamierzasz optymalizować swoją stronę technicznie, to:
- sprawdź, czy struktura strony jest poprawna,
- usuń elementy, które mogą szkodzić SEO,
- twórz proste i łatwe do zapamiętania adresy URL,
- zadbaj o to, żeby strona wyświetlała się szybko,
- zadbaj o to, żeby wyświetlała się dobrze na różnych urządzeniach (PC, laptop, tablet),
- sprawdź, czy grafiki mają odpowiednie atrybuty i nie są zbyt ciężkie (może to spowalniać wczytywanie się strony),
- upewnij się, że stosujesz aktualne zasady SEO zgodne z aktualizacjami Google.
Komu powierzyć optymalizację strony firmy?
Optymalizacja SEO to dość długi i skomplikowany proces, który wymaga cierpliwości, wiedzy i doświadczenia. Dlatego coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na współpracę ze specjalistami. Agencja digitalowa to dobry adres, pod który warto się zgłosić, jeśli chcesz zachować swój czas na prowadzenie biznesu lub po prostu odpoczynek, a jednocześnie mieć pewność, że Twoja storna internetowa jest w dobrych rękach.
Wszystkie elementy SEO, które są niezbędne do uzyskiwania dobrych wyników w wyszukiwarce, ma w swoich usługach agencja WeNet.
Zgłaszając się do doradców internetowych, zapewniasz swojej stronie:
- szczegółowy audyt SEO sprawdzający jej kondycję,
- optymalizację przeprowadzoną przez doświadczonych ekspertów,
- publikację wartościowych tekstów z dobrze dobranymi słowami kluczowymi,
- wartościowe linkowanie (wspomniane Link Buiding).
To nie wszystko. Po wprowadzeniu niezbędnych zmian fachowcy z WeNet.pl przedstawią Ci raport, który pokaże, jakie efekty przyniosła przeprowadzona przez nich optymalizacja.
Działania SEO to nieodłączny element obecności w Internecie. Dotyczy to małych firm, średnich przedsiębiorców i olbrzymich korporacji. Natomiast cel jest jeden trafiać do większej grupy klientów, wyprzedzając konkurencję.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski