Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Katowicach złożyła wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) dla ponad 35-kilometrowego odcinka drogi S11, który stanowić ma północną obwodnicę Tarnowskich Gór. W toku jest już procedura dla całej 65-kilometrowej S11 w województwie śląskim. Nie oznacza to jednak jeszcze decyzji ws przebiegu trasy.

Przypominamy, że S11 projektowana jest od granicy województw opolskiego i śląskiego do rzeki Mała Panew (na granicy powiatów lublinieckiego i tarnogórskiego) o długości prawie 30 km oraz od Małej Panwi do węzła z autostradą A1 w Piekarach Śląskich, czyli kolejnych 35 km. Dla obu odcinków opracowane zostały po cztery warianty przebiegu trasy o takim samym stopniu szczegółowości.

Złożenie do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska wniosku o wydanie DŚU kończy początkowy etap przygotowania inwestycji. W ramach tego postępowania zostaną ponownie ocenione wszystkie warianty (tym razem przede wszystkim pod kątem środowiskowym), a następnie zostanie wydana decyzja administracyjna, która ostatecznie zatwierdzi wariant przewidziany do realizacji.

Przed wydaniem decyzji DŚU zostanie ponownie zapewniony udział społeczeństwa. Umożliwione zostanie także zapoznanie się z dokumentacją i składanie uwag i wniosków. Udział społeczeństwa, w tym władz samorządowych stanowi elementarną cześć procesu przygotowania inwestycji drogowej.

Co dalej? Równolegle do procedowanej decyzji DŚU opracowywana będzie Koncepcja programowa uszczegóławiająca przyjęte rozwiązania. Podczas tego etapu prac odcinek od Małej Panwi na granicy powiatów lublinieckiego i tarnogórskiego do węzła Piekary Śląskie (tzw. obwodnicy Tarnowskich Gór) zostanie podzielony na dwa pododcinki:
• od granicy powiatów lublinieckiego i tarnogórskiego do węzła Radzionków na skrzyżowaniu dróg S11 i DW911 oraz
• od węzła Radzionków do węzła Piekary Śląskie.

Budowa S11 została przyjęta do zadań inwestycyjnych realizowanych w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r., ale z perspektywą do roku 2033.

S11 – koniec projektowania coraz bliżej

 

S11: Rada Miejska za wersją północną przebiegu

 

S11 – który wariant najlepszy?