Jakich błędów nie popełniać będąc kierownikiem?

Zarządzanie zasobami ludzkimi nie jest łatwym zadaniem. Każdy kto chociaż raz miał okazję pełnić funkcję kierownika odpowiedzialnego za zespół, doskonale wie, że w czasie zarządzania pracownikami można popełnić wiele typowych błędów. Warto pracować nad sobą, bo od tego jak postrzegany jest kierownik zależy to, czy będzie on szanowany i czy jego pracownicy będą sprawnie i szybko wykonywać polecenia.

Błąd numer 1 kierownik wydaje zbyt ogólne instrukcje

Pracownicy zawsze powinni wiedzieć co należy do ich obowiązków i jak mają je wykonywać. Wielu kierowników popełnia ten błąd, że z lenistwa nie mówi o sprawach najprostszych i oczywistych. Później następuje taka sytuacja, że kilku pracowników pod rząd pyta o to samo, kierownik się denerwuje a i tak znajdzie się osoba, która dalej nie wie, jak wykonać prostą czynność. Tego typu sytuacje grożą też tym, że kolejna osoba będzie bała się zapytać, zrobi więc coś tak jak uważa i przez to nabędzie nieodpowiednie nawyki.

Błąd numer 2 powierzchowne szkolenie nowych pracowników

W obecnych czasach pracownicy zmieniają się bardzo często i ciągle trzeba szkolić nowe osoby. Dla wielu kierowników jest to bardzo rutynowe i nudne, przez co przeprowadzają oni szkolenia bardzo powierzchownie. Jest to duży błąd, bo taka postawa bardzo zniechęca nowych pracowników, gdyż nikt nie lubi wykonywać rzeczy których nie rozumie. Gdy chcemy dowiedzieć się jak prawidłowo zarządzać zasobami ludzkimi warto zajrzeć na profesjonalny portal biznesowy https://wiedzadlafirm.pl/

Błąd numer 3 nierówne traktowanie pracowników

Kierownicy bardzo często wśród swoich pracowników mają pewne sympatie i antypatie. Gdy pracownicy czują, że nie są traktowani równo bardzo źle to wpływa na ich morale. Profesjonalny kierownik nie może pozwolić sobie na to, aby było widać, że kogoś nie lubi. Jego rolą jest tak dobierać zadania do pracowników aby odpowiadały one ich predyspozycjom, dzięki czemu cały zespół uzyska najlepsze efekty. O wysokiej efektywności w biznesie więcej można przeczytać tutaj

Błąd numer 4 kierownik nie szanuje czasu swoich pracowników

Wielu kierowników zmusza swoich pracowników do tego, aby zostawali po godzinach i pracowali za darmo. Bardzo często nie wynika to z chęci ich wyzyskania, tylko ze złej organizacji i z tego, że kierownicy nie chcą widzieć odmiennego położenia swoich pracowników. Dobrym tego przykładem jest sytuacja, gdy pracownicy zanim rozpoczną pracę muszą czekać aż kierownik umieści etykiety na miejscu pracy. W prawidłowo działającej organizacji powinien on to zrobić wcześniej, tak aby pracownicy rozpoczęli prace dokładnie o wskazanej godzinie i nie musieli tracić swojego prywatnego czasu.